Strona startowa Ośrodek Szkolenia i Doskonalenia Nauczycieli
Kursy
Oferta Ośrodka Szkolenia i Doskonalenia Nauczycieli.
  • Kursy doskonalenia zawodowego   ( 3 Artykuły )
    Kursy doskonalenia zawodowego organizowane przez Ośrodek Szkolenia i Doskonalenia Nauczycieli.
  • Seminaria i warsztaty metodyczne   ( 11 Artykuły )
    Seminaria i warsztaty metodyczne organizowane przez Ośrodek Szkolenia i Doskonalenia Nauczycieli.
  • Kursy na kierowników i wychowawców wypoczynku   ( 3 Artykuły )
  • Pierwsza pomoc   ( 1 Artykuły )
  • Rady pedagogiczne oraz sieci współpracy   ( 2 Artykuły )

     

    PROPONOWANA TEMATYKA SZKOLEŃ  DLA NAUCZYCIELI, DYREKTORÓW, WICEDYREKTORÓW, PEDAGOGÓW I PSYCHOLOGÓW

     W ROKU SZKOLNYM 2018/2019

     

    1. RODO praktyczne wdrożenia w placówce oświatowej.
    2. Czynniki kształtujące  relacje nauczyciel-uczeń w oparciu o program profilaktyczny Golden Five.
    3. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Profilaktyka.
    4. Doskonalenie pracy zespołowej uczniów.
    5. Doskonalenie pracy zespołowej nauczycieli.
    6. Rozwój osobisty nauczyciela.
    7. Budowanie własnych kompetencji.
    8. Budowanie relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic.
    9. Zespołowe uczenie się.
    10. Doskonalenie procesów dydaktyczno-wychowawczych.
    11. Komunikacja społeczna.
    12. Doskonalenie pracy wychowawcy klasowego.
    13. Budowanie partnerskiej współpracy.
    14. Działalność innowacyjna w szkole.
    15. Współdziałanie między zespołami nauczycielskimi w ramach rad pedagogicznych.
    16. Wdrażanie treści z programu Golden Five, decydujących o motywacji uczniów do nauki, ich postawach wobec szkoły i klimacie społecznym.
    17. Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi.
    18. Stresory w środowisku pracy nauczyciela ( obciążenia wynikające z kontaktów z ludźmi, nieprawidłowa organizacja pracy, lobbing, nieprawidłowe relacje, przeciążenie).
    19. Wypracowywanie koncepcji pracy ,,szkoły dobrych rozwiązań??.
    20. Rozwiązywanie problemów wychowawczych w szkole.
    21. Komunikacja społeczna.
    22. Doskonalenie koncepcji pracy placówki.
    23. Współpraca międzynarodowa między szkołami- wymiana doświadczeń.
    24. Realizacja projektów edukacyjnych.
    25. Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w praktyce edukacyjnej.
    26. Przywództwo w edukacji jako istotny determinant budowania jakości placówki.
    27. Budowanie potencjału społecznego nauczycieli w obszarach : uczestnictwa i współdziałania, relacji i komunikacji międzyludzkich, zaufania i wiarygodności oraz wzajemności i lojalności.
    28. Współdziałanie z otoczeniem ? zasady budowania dobrych relacji.
    29. Sieć współpracy i samokształcenia ? zasady organizacji.
    30. Promocja szkoły.
    31. Budowanie otwartej szkoły.
    32. Zarządzanie zespołem pracowniczym.
    33. Organizacja i zarządzanie pracą w placówce.
    34. Współdziałanie w zespołach kierowniczych ( przywództwo, liderstwo).
    35. Coaching w edukacji.
    36. Mobbing w pracy.
    37. Budowanie klimatu i tożsamości placówki.
    38. Ewaluacja w praktyce szkolnej.
    39. Realizacja priorytetów edukacyjnych.
    40. Promocja Wrocławia jako miasta kultury europejskiej.
    41. Lęki szkolne ? przeciwdziałanie.
    42. Współpraca z rodzicami.
    43. Doskonalenie pracy pedagoga i psychologa.
    44. Edukacja ruchowa i prozdrowotna małego dziecka.
    45. Praca z uczniem chorym.
    46. Rozwój zajęć pozalekcyjnych wspierających rozwój fizyczny i psychiczny.
    47. Przemoc i prześladowanie rówieśnicze, niepowodzenia szkolne ? przeciwdziałanie.
    48. Wspieranie dzieci ze środowisk zaniedbanych.
    49. Agresja ? przeciwdziałanie.
    50. Działania na rzecz wielokulturowości.
    51. Stres szkolny ? przeciwdziałanie.
    52. Edukacja dzieci  z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
    53. Eliminowanie wykluczenia społecznego w klasie szkolnej.
    54. Zaburzenia odżywiania ( anoreksja, bulimia).
    55. Istota zajęć integracyjnych w procesie edukacyjnym.
    56. Istota kontaktu emocjonalnego z uczniami opartego na życzliwości, szacunku i zaufaniu w procesie budowania otwartości komunikacyjnej.
    57. Rola nauczyciela w procesie adaptacji uczniów do grupy rówieśniczej, dostosowania się do reguł szkolnego życia, eliminowania niepewności, lękliwości  oraz podenerwowania.